Toegangscontrole voor retail en supermarkten.

Sunday, January 30, 2022

Toegangscontrole voor retail en supermarkten


Een betrouwbare toegangscontrole is belangrijk voor retailers en supermarkten. Winkels hebben bijvoorbeeld vaak flexibele arbeidskrachten in dienst die werken op parttime- of oproepbasis. Denk bijvoorbeeld aan scholieren of studenten die met het werken in een winkel een leuk centje bijverdienen. Dit leidt tot een hoge omloopsnelheid van personeel en ploegen of individuele medewerkers die elkaar regelmatig afwisselen. Bij ketens met meerdere vestigingen is dit plaatje nog een stukje complexer.

Daarnaast hebben vestigingsmanagers in supermarkten en andere winkels natuurlijk geregeld te maken met onderhoudsploegen of leveranciers die op variabele tijden, vaak buiten openingsuren, langskomen. Daarnaast is het vanuit het oogpunt van veiligheid en diefstalpreventie natuurlijk ook belangrijk om goed te regelen wie toegang heeft tot welke deuren en ruimtes. Lees verder om erachter te komen hoe EasySecure retailers en supermarkten helpt bij het professionaliseren, automatiseren en versimpelen van hun toegangsbeheer.

Sleutelloze winkel


Het sleutelbeheer is in veel winkels een handeling die veel tijd en energie van medewerkers opslokt. Denk aan filiaalmanagers die meerdere keren per dag lastig worden gevallen met een bekende vraag: “Mag ik de sleutels?” Of medewerkers die bij het starten van hun dienst op zoek moeten naar de collega die net klaar is en de sleutels moet overdragen. En dan hebben we het nog niet eens over zoekgeraakte sleutels of het aanmaken van extra exemplaren voor nieuwe medewerkers…

Met EasySecure hoeft u zich over al deze zaken geen zorgen meer te maken en creëert u probleemloos en snel een sleutelloze winkel. U bedient deuren voortaan met een contactloze oplossing die het geven en blokkeren (‘give and block access’) van toegang tot specifieke ruimtes binnen uw winkel automatiseert. U hebt de keuze uit diverse identificatiemiddelen. Een gepersonaliseerde kaart voor de smartphone, een QR-code, het kenteken van een voertuig, herkenning per vingerafdruk of gezichtsherkenning: het is allemaal mogelijk.


Het succes van draadloze sloten en digitale sleutels

Het gebruik van technologie voor draadloze sloten en digitale sleutels als alternatief voor fysieke sleutels is de afgelopen jaren wereldwijd sterk toegenomen. Dat komt deels doordat fysieke sleutels slechts een minimale beveiliging garanderen. Sleutels, pasjes, codes, magneetkaarten: al deze zaken zijn overdraagbaar en vallen dus gemakkelijk in verkeerde handen of raken soms zoek. Digitale sleutels zijn niet alleen veiliger, maar ook een stuk kostenefficiënter. Draadloze sloten bieden inmiddels mogelijkheden die voorheen alleen beschikbaar waren via bedrade deuren. En dat ook nog eens tegen een lager prijskaartje.

Rechten toekennen en ontnemen

In het totaaloverzicht dat de EasySecure-software voor toegangsregistratie levert, ziet u exact en in één oogopslag wie er toegang heeft op bepaalde deuren. De manager kan iemand direct rechten geven of ontnemen. Vinden er mutaties plaats binnen het personeelsbestand? Dan hoeft u geen nieuwe fysieke sleutels te laten maken of sleutels van vertrekkende medewerkers terug te vorderen. In plaats daarvan past u de toegangsrechten met een paar muisklikken aan in uw cloudomgeving. Het systeem is niet alleen flexibel, maar ook zeer snel en eenvoudig in gebruik. Een handig extraatje: het is tevens mogelijk om draadloze lockers te koppelen aan uw cloudsysteem voor toegangsregistratie

Waarom toegangscontrole van EasySecure?

Er zijn verschillende redenen waarom EasySecure de beste en betrouwbaarste keus is voor retailers en supermarkten die op zoek zijn naar een goed toegangscontrolesysteem. Zo kunt u onze oplossingen bijvoorbeeld snel installeren en in gebruik nemen. We kunnen de draadloze systemen installeren op elke deur, waarna de software via de cloud beschikbaar komt op uw desktops en mobiele apparaten.

Daarnaast zijn onze oplossingen voor toegangscontrole prima te integreren met al uw andere IT-systemen en softwarepakketten. Denk bijvoorbeeld aan meer dan 80 hr-, WFM-, payroll- en planningspakketten, maar ook aan camera’s, lockers, alarmen en tijdregistratiesystemen. Wilt u toegangscontrole combineren met tijd- en aanwezigheidsregistratie? Dan biedt EasySecure een alles-in-eenpakket voor al deze diensten.

Andere voordelen van toegangscontrole via EasySecure?

  • De oplossing is geschikt voor elke winkeltype. Het maakt niet uit of u een kleine buurtwinkel, megastore of een hele winkelketen beheert.
  • Het hoofdkantoor kan de toegangs- en aanwezigheidsinformatie van alle winkels binnen een keten bekijken. Maar de filiaalmanager kan er, indien gewenst, ook voor kiezen om alleen de eigen locatie te beheren. U heeft te allen tijde zicht op wie aanwezig is op verschillende locaties. Zo hebben retailers of supermarkteigenaren altijd de volledige controle op afstand, ongeacht het aantal locaties.
  • Op het gebied van security en privacy werken we samen met de beste Nederlandse hostingpartijen en maken we gebruik van de nieuwste securitytechnieken. Onze kwalitatief hoogwaardige hardware is hufterproof en inbraakveilig. De hardware voldoet aan SKG***- IP65-, IP67- en IK08-normeringen.

Meer informatie

Bent u op zoek naar een toegangssysteem op maat voor uw winkel? En wilt u meer weten over EasySecure’s oplossing voor toegangscontrole? Neem dan gerust contact met ons op door te bellen naar +31(0)85 01500 00 of te mailen naar info@easysecure.com. U kunt ook het contactformulier op onze website invullen. Wij voorzien u graag van een deskundig advies.

Hoe kunnen wij u helpen?