Tijdregistratie voor retail en supermarkten: de voordelen

Sunday, February 27, 2022

Tijdregistratie voor retail en supermarkten: de voordelen


Het goed, precies en foutloos bijhouden van gewerkte uren is een van de belangrijkste aandachtspunten voor retailers en supermarkten. In deze branches werkt men immers vaak met parttimemedewerkers of oproepkrachten. Denk bijvoorbeeld aan scholieren die een zakcentje bijverdienen of studenten die werken om ook in hun vrije tijd nog wat leuks te kunnen doen. Winkels die de piek van hun activiteiten en omzet hebben in een bepaalde tijd van het jaar maken bovendien ook vaak gebruik van de diensten van uitzendbureaus of seizoenswerkers.

Tegelijkertijd is tijdregistratie een onderdeel van het winkelmanagement dat soms omslachtig, ongestructureerd of inefficiënt wordt aangepakt. Veel winkels werken bijvoorbeeld nog met papieren urenstaatjes. Daar zitten nogal wat haken en ogen aan. Papier is foutgevoelig, terwijl de kans ook bestaat dat een medewerker soms vergeet om een uurtje te noteren. Daarnaast heeft u in het geval van handgeschreven briefjes vaak te maken met een bont allegaartje aan soms onontcijferbare handschriften.

Achteraf fouten corrigeren en lastig leesbare handschriften ontraadselen zijn werkzaamheden die veel tijd, energie en navraagwerk kosten. Gelukkig kan het bijhouden en registreren van gewerkte uren een stuk makkelijker en efficiënter. Sterker, met de software van EasySecure kan het zelfs foutloos en geautomatiseerd! Lees verder en kom alles te weten over de voordelen van tijdregistratie moderne stijl voor de retail- en supermarktbranche.

De uitdagingen

Bij een grote supermarkt werken al gauw enkele honderden mensen. Het bijhouden van alle uren is dan een tijdrovende klus als u nog papieren lijsten of spreadsheets gebruikt. Daarnaast is er vaak ook nog een splitsing tussen vaste medewerkers en uitzendkrachten die het hele plaatje nog wat complexer maakt. Zonder een gecentraliseerde omgeving en tool voor tijdregistratie, wordt het dan een hele klus om alle gemaakte uren binnen uw bedrijf accuraat bij te houden.

Een tekortschietende tijdregistratie bemoeilijkt ook de loonadministratie en het uitbetalen van gewerkte uren. Zonder een goed overzicht van geplande en gemaakte uren is het lastig om een goed verloningssysteem op te zetten. Bovendien groeit het risico dat medewerkers te laat betaald krijgen, aangezien het achterhalen van alle gewerkte uren veel zoek- en puzzelwerk vereist.

Tijdregistratie met EasySecure: makkelijk, professioneel en modern

EasySecure is een erkende en ervaren specialist op het gebied van tijdregistratie. Onze innovatieve systemen voor tijdregistratie werken op basis van de mobiele telefoon, een kaart, een tag of een code. Daarmee sluit onze aanpak aan op een duidelijke trend. Tijdregistratie met de mobiele telefoon is de laatste jaren bijvoorbeeld sterk in opkomst. De smartphone wordt dan gebruikt als toegangskaart voor registratie. Het grote voordeel? Omdat de eigen telefoon het registratieapparaat is, dalen de onderhoudskosten en wordt het risico op verlies kleiner.

In plaats van op papier of achter de computer een lijstje in te vullen, registreert u via de mobiele telefoon, kaart, code of vinger direct wie zich op welke tijd aanmeldt. Bij het starten en eindigen van de pauze en het afmelden van de werkdag voert iedereen dezelfde handeling uit. De administratie hoeft niet meer te vragen waar de lijsten zijn en niet na te gaan of er iets vergeten is. Er zijn geen onduidelijkheden, terwijl ook de mogelijkheid  tot fraude verdwijnt.

Het is bovendien prima mogelijk om de tijdregistratie over verschillende afdelingen te verdelen. Klokt iemand bijvoorbeeld uit op de klantenservice? Dan ziet u direct of de geregistreerde tijden beantwoorden aan of juist afwijken van de planning. Enorm handige informatie die u helpt om het overzicht te behouden en daadwerkelijk gewerkte uren te vertalen naar de maandelijkse verloning. Met een tijdregistratiesysteem van EasySecure houdt u eenvoudig de uren van uw werknemers bij, terwijl u tegelijkertijd hun privacy respecteert en waarborgt.

Veelzijdig en uitbreidbaar

De EasySecure-oplossing voor tijdregistratie is geschikt voor elk winkeltype. De bakker om de hoek, de plaatselijke supermarkt of een megastore voor sportartikelen: het systeem is aanpasbaar en op maat in te richten voor elke winkel.

Daarnaast is het prima mogelijk om klein en eenvoudig te beginnen en vervolgens stapsgewijs en op uw eigen tempo door te groeien naar een volledig geautomatiseerd tijdregistratiesysteem met de juiste controle- en goedkeuringslagen. En dat uiteraard allemaal digitaal. Een ideale optie voor winkels en supermarkten is de mogelijkheid om te klokken op afdelingsniveau, waardoor de juiste informatie altijd en voor de juiste personen beschikbaar is.

EasySecure’s oplossing voor tijdregistratie vormt bovendien een alles-in-een pakket met onze systemen voor aanwezigheidsregistratie, toegangscontrole en bezoekersregistratie. Al deze oplossingen zijn prima en veilig te integreren met een breed en gevarieerd scala aan hr-, payroll- en planningspakketten voor de retail en het supermarktwezen.

Meer weten?

Wilt u ook de vruchten plukken van een tijdregistratiesysteem op maat? EasySecure vertelt u graag meer over de mogelijkheden en denkt proactief mee over de perfecte oplossing voor uw winkel. Meer weten? Neem dan gerust contact met ons op door te bellen naar +31(0)85 01500 00 of te mailen naar info@easysecure.com. U kunt ook het contactformulier op onze website invullen. Wij voorzien u graag van een deskundig advies.


Hoe kunnen wij u helpen?