Wat is toegangscontrole voor transport en logistiek?

Tuesday, November 30, 2021

Wat is toegangscontrole voor transport en logistiek?

Toegangscontrole voor transport en logistiek is een belangrijke voorwaarde voor het veilig en efficiënt sturen van processen in deze dynamische sector. Industriële en logistieke omgevingen zijn door de aanwezigheid van veel mensen, machines en grote productvoorraden bijvoorbeeld kapitaalintensief. Daarnaast moeten ze ook voldoen aan steeds strengere veiligheidseisen en -standaarden op het gebied van productkwaliteit, voorraadbeheer en dataverwerking.

De transport en de logistieke sector vertrouwen ook steeds meer op digitale technologie en automatisering om hun bedrijfsprocessen zo goed en efficiënt mogelijk in te richten. In een steeds digitalere omgeving, met sterk wisselende diensten en werkploegen, zijn goede en gebruiksvriendelijke registratie- en controletools absolute must-haves. In dit blogartikel werpen we een blik op de mogelijkheden en voordelen van moderne vormen van toegangscontrole binnen de transport en de logistiek.

Wat is toegangscontrole voor transport en logistiek?

Toegangscontrole voor transport en logistiek maakt het mogelijk om de regie te voeren over welke personen wel of geen toegang hebben tot specifieke locaties, gebouwen of ruimtes. Wilt u een nieuwe medewerker of bezoeker toegang geven tot het pand? Een bestaande medewerker toegang verlenen tot een andere locatie? Zien hoe bepaalde ruimtes worden benut? Of weten wie wat op een bepaald moment op een bepaalde locatie doet?

Toegangscontrole voor transport en logistiek maakt het mogelijk om al deze zaken nauwkeurig in kaart te brengen. Het beheren van een toegangscontrole-systeem kan zeer tijdrovend zijn. Bij het in gebruik nemen van een nieuw systeem moet de beheerder bijvoorbeeld veel nieuwe kaarten en tags aanmaken. Bovendien moet u een schema opstellen om deze kaarten fysiek op te halen op kantoor of bij een receptie.

Dankzij de innovatieve multicardreaders van EasySecure kunt u de bestaande kaarten of druppels die al in omloop zijn binnen de organisatie vaak behouden. De verschillende registratiemethodes die wij aanbieden zijn bovendien te combineren. Een kort overzicht van de vormen van toegangscontrole die wij aanbieden voor logistiek en transport.





Mobiele kaart

Een mobiele kaart is heel eenvoudig uit te geven en in te trekken. Vanuit uw software-omgeving stuurt u direct een mail of sms naar de gebruiker waarmee hij of zij de mobiele kaart kan ophalen. Het gebruiken van de eigen smartphone als sleutel vermindert het risico op verlies en onderhoudskosten bij het vervangen van toegangskaarten.

QR-code

Goede software voor toegangscontrole in logistiek en transport maakt het ook mogelijk om een QR-code te genereren. Die stuurt u via de mail naar uw medewerkers. Die plaatsen de QR-code vervolgens onder de scanner en krijgen zo direct toegang tot een gebouw of deur.

Gezichtsherkenning

Het is ook mogelijk om uw gezicht op afstand te registreren. Door het toesturen van een selfie of het uploaden van een foto kan de beheerder een template creëren voor de toegang. Bij aankomst is de toegang razendsnel, contactloos en veilig.

Code

Een andere oplossing voor toegangscontrole is het gebruiken van een code. Die maakt u aan in de software en stuurt u naar medewerkers via de e-mail. Vanuit de cloudomgeving van EasySecure is het mogelijk om een code aan te maken of juist te blokkeren. Zo reguleert u eenvoudig wie waar en wanneer naar binnen mag. Geautoriseerde personen kunnen hun code direct bij aankomst gebruiken.

Kentekenregistratie

Ook kentekenregistratie is een waardevolle optie voor toegangsbeheer in de logistiek en het transport. Laat een bezoeker zijn geregistreerde kenteken zien? Dan gaat de slagboom bijvoorbeeld automatisch open om de medewerker of gast toegang te verlenen tot het terrein.




De voordelen van toegangscontrole voor transport en logistiek

Een goede toegangscontrole-oplossing voor transport en logistiek heeft diverse voordelen voor uw organisatie en processen. We zetten de belangrijkste kort voor u op een rij.

Flexibiliteit

Een goede oplossing voor het perfectioneren van toegangscontroles geeft u veel keuzemogelijkheden. Kaartlezers, gezichtsherkenning, QR-codes of vingerscans; u kiest de identificatiewijze die optimaal aansluit bij uw bedrijf.

Meer controle

U krijgt meer controle over en grip op alle processen binnen de verwerkingsketen van transport en logistiek, van de opslag tot het uiteindelijke verzend- en aflevermoment.

Verbeterd beheer

Moderne oplossingen voor de toegangscontrole in het transport en de logistiek draaien meestal in de cloud. Zo wordt het mogelijk om het beheer van verschillende locaties vanaf één centrale plek te verzorgen.




Integratie

Koppel uw toegangscontrole aan tijdsregistratie voor niet-rijdend personeel en aanwezigheidsregistratie. Wij hebben standaard integraties met honderden partijen. De kans is groot dat uw huidige pakket voor HRM of planning en verloning al geïntegreerd is met EasySecure.

De verschillende benodigde softwarepakketten binnen een transportorganisatie zijn zo naadloos op elkaar afgestemd: nooit geen dubbele invoer meer, terwijl de juiste gegevens automatisch in het juiste softwarepakket belanden.

Waardevolle inzichten

Moderne vormen van toegangscontrole leveren waardevolle inzichten en realtime-analyses op. Die maken het mogelijk om het toegangsbeleid en de benutting van gebouwen verder te perfectioneren.

Geen gedoe

Werken met digitale tools voor de toegangscontrole zorgt er tevens voor dat het gedoe met sleutels verleden tijd is. U hoeft niet meer bang te zijn dat iemand zijn sleutels kwijtraakt of dat sleutels in de verkeerde handen vallen.

Hoe kunnen wij u helpen?